27 Kasım 2013 Çarşamba

Neşeli Günde Yapılmak Üzere: Hamsili Pilav

 
Apandisit amaliyatından sonra yok uçağa bindim, yok hoop diye toplantıya gittim vs. hikayeleri geçen haftadan beri gözüme çok sürreal görünüyor. Doktorun 'kapalı yaparsak hemen toparlarsın' cümlesindeki hemen'i 1 saat ya da 1 gece olarak düşünmüş olmalıyım ki 3. gün ağrıdan 1 mt. uzağımdaki telefona zor uzanırken gerçekle yüzleştim.
 
İnsan böyle dinlenebildiği ve hayatın ona, "dur ne bu hız, biraz otur oturduğun yerde" diye uyarı verdiği zamanları bol okuyarak ve zaman ayıramadığı sevdikleriyle kaliteli zaman geçirerek değerlendirmeli. Ben de artık fasulyenin faydaları mertebesine erişmişken "şimdi hangi balığın mevsimi" diye de sormadan edemedim. Hamsiymiş! O zaman buyrun hamsili pilav;
 
Malzemeler:
 
750 gr. hamsi (ayıklanmış, kılçığı ayrılmış)
1 avuç mısır unu
2 bardak baldo pirinç
1 demet dereotu
3 yemek kaşığı zeytinyağ (büyük yemek kaşığı)
tuz, karabiber
 
Yapılışı:
 
Pilav dereotlu pilav tarifindeki gibi pişirilip demlenmeye bırakılır.
 
İyice yıkanıp süzülmüş hamsilerin üzerine bir avuç mısır unu serpilip, hamsiler derin bir kapta çalkalanarak mısır ununa iyice bulanmaları sağlanır. 30 cm. civarında yağlanmış teflon wok tavaya hamsiley dizilir. Kısık ateşte kızarıp çıtırdamaya başlayına kadar, kapağı kapalı olarak pişirilir. Altlarının iyice kızardığından emin olunca hamsilerin üzerine pilav yerleştirilir. 5-10 dk. kadar kısık ateşte birlikte pişirdikten sonra ateş kapatılır. Tavanın üzerine büyük bir servis tabağı kapatılıp, tava ters döndürülür. Maydanoz ve limon dilimleriyle süslenir.
 
Buon appetitooo :)
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder