8 Nisan 2010 Perşembe

Karşıyaka Bir Masaldı...

Bugün bir yerlerden yeni bir kitap ile ilgili e- posta geldi. Ben de Karşıyaka'lıyım ya kitabın adı ilgimi çekti. Şöyle bir ilk sayfalarına bakayım dedim. Yazarının ismini o anda farkettim; Candan
Tosun.

Benim çocukluğundan beri tanıdığım, babamın iş arkadaşı Orhan Özbek'in ve annemin arkadaşı Harika Özbek'in kızı, eşim Tayfun Çağlayan'ın Dr. arkadaşı Nedim Tosun'un eşi, komşumuz, ve ACI dan okul arkadaşım Candan...

Böyle olunca kitap daha da fazla ilgimi çekti ve ilk birkaç sayfayı okudum. Çoğumuzun geçmişindeki eski güzel sayfaları tekrar açmış Candan. Çokta iyi yapmış, devamını daha sonra zevkle okuyacağım.

Bu ilk sayfalarda dedesini anlatmış. Onun '93 savaşında eski gemiyle nice fırtınalı havalarda Balkan göçmenlerini Anadolu'ya taşıdığını, belki de sırf bu nedenle kendisinin ne zaman fırtına olsa, güvenli evindeyken bile, korktuğunu, başkaları için tasalandığını anlatmış. Köklerimizi oluşturan kişilerin yaşadıklarının bizlerin yapıtaşlarını kodladığına inanıyor.Aslında bu doğru bir tespit. Bazen hiç görmediğimiz bir yeri görmüş, hiç tanımadığımız birini tanımış, olmayacak korkulara kapılmış, asla olmaz dediğimiz insanı sevmiş, birşeyi doğduğumuzda öğrenmişiz gibi hissetmez miyiz hepimiz? Belki eski yaşanmışlıklar kodluyor bugün kim olduğumuzu büyük ölçüde, kim bilir?

Öncelikle Karşıyaka'lı olanlar, ve de geçmişinde birşeyler arayanlar ilginç bulabilir bu kitabı

Buradan ulaşabilirsiniz:
www.karsiyakabirmasaldi.com


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder