1 Nisan 2010 Perşembe

Frascati

"İtalya'da güzel şarap, ucuz şaraptır" demişti Fabio 3 sene önce bir sohbet sırasında. Büyük keyifle hatırladığım ve italyancanın yanı sıra uçsuz bucaksız bir kültürün farkına vardığım dersti Fabio Salomoni'nin dersi.

Geç olsun, güç olmasın şeklinde geçen Eylül Roma'da şarapların arasına daldım. Restoranda sudan ucuz olarak satılan ama içimi kolay, uzun ve keyifli olan Lazio, Frascati bölgesinin ünlü şarabı Frascati ile böyle tanıştım. Türkiye'ye giriş fiyatı kendi fiyatından fazla olduğu için marketlerde bulamıyoruz bu şarabı. Şimdilik araştırmalarım devam ediyor.

Roma'da gazetecilik yapan Yasemin Taşkın'ın röportajında adı geçince irkildim. Ardından ünlü gurme Vedat Milor'un yeni kitabı İtalya'da görünce tanıtma gereği duydum Frascati'yi. İtalya'ya gidenler mutlaka listelerine eklemeliler.

Tavsiyeler, tavsiyeler... (:

ps: Lazio bölgesi ile ilgili detaylı bilgi için
http://cucina.corriere.it/territorio/vini-bianchi/italia/lazio.shtml

1 yorum:

  1. Lazio Şarabının Lezzetinin yakın zamanda daha çok tanınacağına ve Türk raflarındaki yerini alacağına inanıyorum.

    Yazı, en az Frascati kadar GÜZEL olmuş..

    YanıtlaSil